AKTUALNOŚCI

Co to jest wirtualny adres?

24.01.2019

W Polsce z roku na rok przybywa nowych przedsiębiorstw i startupów. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności oraz jej profilu, wielu przedsiębiorców nie posiada fizycznej siedziby swojej firmy. Rozwiązaniem dla takich osób stają się, coraz bardziej popularne wirtualne adresy.

Jeden adres, wiele firm.

Posiadanie swojego biura dla wielu przedsiębiorców jest nieopłacalne. Wynajęcie powierzchni biurowej, zwłaszcza w dużych miastach, wiąże się z wysokimi kosztami. Dodatkowo trzeba zatrudnić osobę do prowadzenia takiego biura. Jednoosobowe przedsiębiorstwa czy małe firmy rezygnują z jego posiadania. Jednak muszą mieć siedzibę, do której trafiałaby ich korespondencja. Świetnym rozwiązaniem, w takich przypadkach staje się wirtualny adres. Jest to nic innego jak przedsiębiorstwo, które udostępnia swój adres innym podmiotom. Działalność gospodarcza oficjalnie rejestruje się pod takim wirtualnym adresem. Niekiedy nie są to duże firmy, a małe przedsiębiorstwa zlokalizowane gdzieś w mieszkaniach, a pod taką lokalizacją może być zarejestrowanych nawet kilkaset firm. Jest to spore ułatwienie dla nowych przedsiębiorstw, których nie stać na prowadzenie własnego biura lub też osób, które takiej placówki zwyczajnie nie potrzebują, np. freelancerzy. Cała procedura oczywiście odbywa się za opłatą. W zależności od miasta, ceny wahają się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za miesiąc.

Wirtualne biuro

Często z wirtualnym adresem kojarzone jest wirtualne biuro. Przedsiębiorstwo, które użycza swojego adresu, zajmuje się także korespondencją danej firmy. Przesyłki i listy odbierane są przez pracowników biura, a następnie przekazywane do właściwego adresata. Często odbywa się to przez maila. Dodatkowo, oprócz odbioru korespondencji, a także jej przechowywania, biura wirtualne oferują usługi księgowe. Zdarza się także, że udostępniają swoją powierzchnię, np. salę konferencją, gdy chcemy spotkać się z klientem. Wirtualne biura cieszą się coraz większą popularnością, zwłaszcza w dużych miastach, czyli tam, gdzie przedsiębiorców jest najwięcej.